ΚΑΦΕΣ: Πόσο πρέπει να πίνετε για να χάσετε βάρος

Αν η απώλεια βάρους βρίσκεται στη λίστα των προτεραιοτήτων σας για τη νέα χρονιά, σκεφτείτε το ενδεχόμενο της κατανάλωσης περισσότερου καφέ.

Αρχικά ήθελαν να εξετάσουν αν ο καφές μπορούσε να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να μειώσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2, μέσω της μείωσης της αντίστασης στην ινσουλίνη, που μπορεί να οδηγήσει σε απότομες αυξομειώσεις του σακχάρου στο αίμα και τελικά σε διαβήτη.

Δεν βρήκαν αποδείξεις ότι ο καφές έχει τέτοια προστατευτική επίδραση, διαπίστωσαν όμως ότι όσοι έπιναν τέσσερα φλιτζάνια καφέ καθημερινά επί έξι μήνες, μείωσαν κατά 4% το σωματικό λίπος τους.

«Με πραγματική έκπληξη διαπιστώσαμε την απώλεια βάρους η οποία οφειλόταν κυρίως σε απώλεια λιπώδους μάζας σε όσους έπιναν καφέ» δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Derrick Johnston Alperet από το Τμήμα Διατροφής της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.

Ο Alperet ανέφερε ότι αυτή η απώλεια λίπους δεν φάνηκε να οφείλεται στις αλλαγές στον τρόπο ζωής, δηλαδή στη διατροφή και τη σωματική άσκηση.

Το πείραμα της Σιγκαπούρης διήρκεσε μόλις έξι μήνες , κατά τη διάρκεια των οποίων οι μισοί συμμετέχοντες –Κινέζοι, Μαλαισιανοί και Ινδοί- έλαβαν οδηγίες να πίνουν τέσσερα φλιτζάνια καφέ με καφεΐνη καθημερινά. Οι άλλοι μισοί έπιναν ρόφημα με γεύση καφέ, που όμως δεν ήταν καφές, ούτε περιείχε καφεΐνη.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η σχετιζόμενη με τον καφέ απώλεια λίπους οφείλεται στην επιτάχυνση του μεταβολισμού που προκαλεί η καφεΐνη. Το αποτέλεσμα είναι η καύση περισσότερων θερμίδων και μια αξιοσημείωτη πτώση του σωματικού λίπους.

Η καφεΐνη βρίσκεται εδώ και χρόνια στο επίκεντρο του επιστημονικού ενδιαφέροντος ως προς την επίδρασή της στην όρεξη και την απώλεια λίπους και βάρους. Ο ακριβής μηχανισμός λειτουργίας της όμως για τη μείωση του σωματικού λίπους παραμένει άγνωστος.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Clinical Nutrition.