ΣΑΛΟΣ: Έκαναν το εμβόλιο της Moderna και πρήστηκαν όπου είχαν κάνει υαλουρονικό


Σύμφωνα με δερματολόγους, το οίδημα μπορεί εύκολα να αντιμετωπιστεί από το ιατρικό προσωπικό με τη χρήση στεροειδών και αντιισταμινικών

Οίδημα στο πρόσωπο παρουσίασαν μετά το εμβόλιο της Moderna για τον κορονοϊό άτομα που είχαν πραγματοποιήσει ενέσιμη κοσμητική θεραπεία με fillers.

Γράφει η Κλεοπάτρα Ζουμπουρλή, μοριακή βιολόγος, medlabnews.gr, iatrikanea

Σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στις 17 Δεκεμβρίου, η επιτροπή εμπειρογνωμόνων του FDA προειδοποίησε ότι τα άτομα που έχουν πραγματοποιήσει ενέσιμες θεραπείες κοσμητικής φύσης (fillers), π.χ. για ενίσχυση των ζυγωματικών ή του όγκου των χειλιών, ίσως εμφανίσουν φλεγμονή και οίδημα στο πρόσωπο μετά τη λήψη του εμβολίου της Moderna για τον κοροναϊό. Η επιτροπή ανέφερε ότι κάποιοι από τους συμμετέχοντες στην κλινική μελέτη εμφάνισαν τέτοιου είδους παρενέργειες.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έκθεση του FDA, ένα άτομο που εμφάνισε οίδημα στο πρόσωπο, μία γυναίκα 46 ετών, είχε κάνει ενέσιμη κοσμητική θεραπεία 6 μήνες πριν τη λήψη του εμβολίου, ενώ το δεύτερο άτομο, μία γυναίκα 51 ετών, είχε πραγματοποιήσει αντίστοιχη θεραπεία δύο εβδομάδες πριν τον εμβολιασμό.

Ένα τρίτο άτομο το οποίο είχε πραγματοποιήσει ενέσιμη θεραπεία για την ενίσχυση του όγκου των χειλιών, εμφάνισε αγγειοοίδημα (πρήξιμο) δύο ημέρες μετά τον εμβολιασμό. Το άτομο αυτό είχε παρουσιάσει παρόμοια αντίδραση και κατόπιν εμβολιασμού για τη γρίπη στο παρελθόν.

Σύμφωνα με το FDA, η αντίδραση αυτή φαίνεται να είναι ανοσολογική αντίδραση ανάμεσα στην ανοσοποιητική απόκριση μετά τον εμβολιασμό και το υλικό του filler, και το φαινόμενο αυτό έχει αναφερθεί και μετά από φυσική λοίμωξη από κάποιους ιούς (π.χ. ιοί γρίπης).

Σύμφωνα με δερματολόγους, το οίδημα μπορεί εύκολα να αντιμετωπιστεί από το ιατρικό προσωπικό με τη χρήση στεροειδών και αντιισταμινικών.

Πηγή: medlabgr.blogspot.com