Με πρόστιμο – μαμούθ απειλείται η Volkswagen στις ΗΠΑ

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Τεράστιες απώλειες για την μετοχή της Volkswagen εξαιτίας του σκανδάλου με τις μετρήσεις ρύπων.

Οι μετοχές της Volkswagen AG βρίσκονταν σε συνεχή πτώση χθες, Δευτέρα, καθώς η αγορά αντέδρασε αρνητικά στην είδηση ότι η εταιρεία παραποιούσε τα αποτελέσματα των μετρήσεων εκπομπών ρύπων των μοντέλων ντίζελ στις ΗΠΑ.

Η χρηματιστηριακή αξία της Volkswagen μειώθηκε κατά περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ με την τιμή της προνομιούχας μετοχής να μειώνεται κατά 20,7% και της κοινής κατά 19%, καθώς οι επενδυτές προσπαθούσαν να ορίσουν μια …τιμή στη ζημιά που προκάλεσε το σκάνδαλο.

Η ζημιά είναι τριπλή: καταρχήν, είναι βέβαιο ότι οι αμερικανικές αρχές θα επιβάλλουν πρόστιμο. Σύμφωνα με τους κανόνες της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, κάθε ένα από τα 482.000 τετρακύλινδρα ντίζελ μοντέλα VW και Audi που «πειράχθηκαν» ώστε να φαίνεται ότι πληρούν τις προδιαγραφές θα επιφέρει πρόστιμο 37.500 δολαρίων, που σημαίνει ότι το συνολικό πρόστιμο μπορεί να αγγίξει τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια.

Δεύτερον, το σκάνδαλο μπορεί να ανάψει ξανά τη σπίθα της διαμάχης εντός του διοικητικού συμβουλίου της VW. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μάρτιν Βίντερκορν, ζήτησε δημοσίως συγνώμη αλλά βρίσκεται παγιδευμένος: είτε ήταν συνεργός στην παράνομη δραστηριότητα, είτε δεν είχε ιδέα γι’ αυτήν. Και οι δύο εκδοχές απλώς δίνουν στους εχθρούς του εντός της εταιρείας αφορμή για να τον αμφισβητήσουν περαιτέρω.

Τρίτον, πλήττεται βαθιά η φήμη της VW. Η εταιρεία πάσχιζε μέχρι σήμερα να καλλιεργήσει μια εικόνα τεχνικής αριστείας, αξιοπιστίας και ασφάλειας των προϊόντων της. Υπ’ αυτή την έννοια, το σκάνδαλο συνιστά τη μεγαλύτερη πρόκληση για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και χρόνια.

«Δεν είναι μια συνηθισμένη υπόθεση κι ούτε μπορεί να φτιασιδωθεί εύκολα – πρόκειται για κάτι πραγματικά σοβαρό» ανέφεραν αναλυτές της Bernstein στο Reuters.

Το μερίδιο αγοράς της VW στις ΗΠΑ ήταν λιγότερο από 4% το 2014. Για τους αισιόδοξους, αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία δεν έχει και πολλά να χάσει στις ΗΠΑ. Όμως, αυτό ακριβώς το χαμηλό ποσοστό διείσδυσης στην αγορά σημαίνει ότι οι ΗΠΑ ήταν μια από τις ελάχιστες περιοχές στον πλανήτη όπου η VW θα μπορούσε να αναπτυχθεί μελλοντικά, καθώς επιβραδύνει η ανάπτυξη αναδυόμενων αγορών όπως η Κίνα, η Ρωσία και η Βραζιλία.

Ο Βίντερκορν δήλωσε ότι «δεν ανεχόμαστε και δεν θα ανεχθούμε παραβιάσεις των εσωτερικών κανονισμών μας ή της νομοθεσίας».

Σύμφωνα με την Σίνθια Τζάιλς, αξιωματούχο στην Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, τα αυτοκίνητα «περιέχουν λογισμικό που σβήνει τους περιορισμούς στις εκπομπές ρύπων όταν οδηγούνται κανονικά και τους επαναφέρει εκ νέου σε λειτουργία όταν περνούν μια διαδικασία μέτρησης ρύπων».

Αυτή η πρόβλεψη, που πλέον αποκαλείται «συσκευή εξαπάτησης», «πειράζει» τα αποτελέσματα των εκπομπών μόνο κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών δοκιμών, ώστε τα αυτοκίνητα να φαίνονται «καθαρά». Όταν τα αυτοκίνητα βρίσκονται στο δρόμο, εκπέμπουν έως και 40 φορές περισσότερους ρύπους από τα επιτρεπόμενα όρια.

Πηγή: fortune.com