

Χωρίς ενεργό πιλότο για σχεδόν 10 λεπτά το Airbus A321
Σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε τον Φεβρουάριο σε πτήση της Lufthansa, όταν ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους έχασε τις αισθήσεις του ενώ βρισκόταν μόνος στο πιλοτήριο. Σύμφωνα με την τελική έκθεση των ισπανικών αρχών που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, η πτήση έμεινε χωρίς ενεργό πιλότο για περίπου δέκα λεπτά.
Το περιστατικό σημειώθηκε πάνω από την Ισπανία
Το Airbus A321 εκτελούσε το δρομολόγιο Φρανκφούρτη – Σεβίλλη, μεταφέροντας πάνω από 200 επιβάτες. Όταν εισήλθε στον ισπανικό εναέριο χώρο, περίπου 30 λεπτά πριν από την προσγείωση, ο κυβερνήτης απομακρύνθηκε προσωρινά από το πιλοτήριο για προσωπικούς λόγους, έχοντας διαπιστώσει ότι ο συγκυβερνήτης του βρισκόταν σε καλή κατάσταση.
Αναίσθητος στο πιλοτήριο – Αποκλεισμένος ο κυβερνήτης
Όταν ο κυβερνήτης επέστρεψε οκτώ λεπτά αργότερα, βρήκε την πόρτα του πιλοτηρίου κλειδωμένη. Ο συγκυβερνήτης δεν απαντούσε και δεν ανταποκρινόταν στις κλήσεις μέσω ενδοεπικοινωνίας. Ο κυβερνήτης επιχείρησε να εισάγει τον κωδικό πρόσβασης πέντε φορές. Τελικά ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός έκτακτης πρόσβασης, και λίγο πριν εκπνεύσει ο χρονοδιακόπτης ασφαλείας, ο συγκυβερνήτης ανέκτησε μερικώς τις αισθήσεις του και άνοιξε την πόρτα.
Επείγουσα εκτροπή στη Μαδρίτη – Ο συγκυβερνήτης μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο
Ο 38χρονος συγκυβερνήτης βρέθηκε «ωχρός, ιδρωμένος, με ασυνήθιστες κινήσεις», σύμφωνα με την έκθεση. Άμεσα του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες από γιατρό επιβάτη και το πλήρωμα καμπίνας. Ο κυβερνήτης έλαβε την απόφαση να εκτρέψει την πτήση στη Μαδρίτη, όπου και προσγειώθηκε με ασφάλεια. Ο συγκυβερνήτης διακομίστηκε σε νοσοκομείο.
Αιτία: Επιληπτική κρίση από νευρολογική διαταραχή
Η αιτία της αιφνίδιας ανικανότητας του πιλότου ήταν επιληπτική κρίση, αποτέλεσμα υποκείμενης νευρολογικής διαταραχής. Η ισπανική αρχή πολιτικής αεροπορίας αναφέρει ότι τέτοιες παθήσεις είναι εξαιρετικά δύσκολο να εντοπιστούν σε ιατρικούς ελέγχους, εφόσον δεν έχουν εκδηλωθεί προηγουμένως.
Συστάσεις για την ασφάλεια – Η Lufthansa δεν έχει τοποθετηθεί
Η έκθεση καλεί τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να επανεξετάσει τους κινδύνους που προκύπτουν όταν παραμένει μόνο ένας πιλότος στο πιλοτήριο. Η Lufthansa, μέχρι στιγμής, δεν έχει προβεί σε επίσημη δήλωση για το περιστατικό.
