Η απάντηση του Θοδωρή Δρίτσα στον Σεραφείμ

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Απάντηση στα όσα, με ανακοίνωσή του, δήλωσε ο Μητροπολίτης Σεραφείμ, απέστειλε στα μέσα ο Θοδωρής Δρίτσας.

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή-απάντηση του Θοδωρή Δρίτσα:


Ομολογώ ότι αμφιβάλλω για τη χρησιμότητα δημόσιας απάντησης στο από 27.5.2014 «Ανακοινωθέν» του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πειραιά Σεραφείμ. Ενδεχομένως να μην είναι πράξη σωφροσύνης, γιατί διαισθάνομαι ότι δεν είναι εξασφαλισμένοι οι αναγκαίοι κώδικες δημοκρατικού διαλόγου. Για τούτο άλλωστε από προχθές, μόλις ενημερώθηκα τηλεφωνικώς από συνεργάτη μου για το περιεχόμενο του ανακοινωθέντος, δημοσιοποίησα ένα σύντομο σχόλιο με το οποίο εξέφραζα την ειλικρινή λύπη μου, προσθέτοντας ότι «η ταπεινότητα της θρησκευτικής πίστης την οποία έμαθα να σέβομαι από τους γονείς μου, δεν συνταιριάζει με εκφράσεις διαπνεόμενες από φανατισμό και προκατάληψη».

 

Παρά ταύτα, κρίνω ότι έχω υποχρέωση να αναλάβω την ευθύνη της δημόσιας απάντησης για δυο βασικούς λόγους. Ο ένας είναι ότι ήμουν επικεφαλής και υποψήφιος Δήμαρχος του δημοτικού συνδυασμού «Το Λιμάνι της Αγωνίας – Πειραιάς, η πόλη μας» εναντίον του οποίου στρέφεται το ανακοινωθέν. Οφείλω δηλαδή να εκπροσωπήσω εκατοντάδες συνεργάτες μου, υποψηφίους και μη, αλλά και 14.090 συμπολίτες μας που μας τίμησαν στις εκλογές της 18ης Μαΐου για τον Δήμο Πειραιά. Ο άλλος λόγος είναι ότι εκπροσωπώ πολίτες ευγενείς και υπερήφανους, οι οποίοι δεν διανοούνται να απαξιώσουν την προσωπικότητα ουδενός, και κατά μείζονα λόγο ενός Μητροπολίτη, ακόμα και αν εκείνος επιδεικνύει ασύγγνωστη επιθετικότητα και έλλειψη σεβασμού προς αυτούς.

 

Εξοργίστηκε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πειραιά γιατί στην απόφαση της συνέλευσής μας, την Τρίτη 20.5.2014, δυο μέρες μετά τις εκλογές της 18ης Μαΐου, εξηγώντας «γιατί δε στηρίζουμε ούτε Μώραλη, ούτε Μιχαλολιάκο» αναφέραμε μεταξύ άλλων για την υποψηφιότητα Μώραλη (Μαρινάκη – Κόκκαλη) ότι «αθροίζει μεγάλα οργανωμένα συμφέροντα, οικονομικό κατεστημένο,  άγρια οικειοποίηση θρησκευτικού συναισθήματος με ευθύνη και της ηγεσίας της Πειραϊκής Εκκλησίας, γηπεδικό  οπαδισμό, μηχανισμούς και ψήφους της Χ.Α., εκπροσώπους του πιο φθαρμένου αυτοδιοικητικού προσωπικού του Πειραιά και του πολιτικού προσωπικού του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της Ν.Δ. Βρίσκεται έξω από τα όρια της πολιτικής αντιπαράθεσης. Έξω από οποιαδήποτε μορφή αυτοδιοικητικής παράδοσης. Κινείται εκτός κανόνων. Είναι η παραπολιτική, η σκοτεινή πλευρά της πολιτικής».

 

Οφείλω να είμαι ακριβής. Δεν διαμαρτυρήθηκε για όλα αυτά, αλλά μόνο για την αναφορά στην «άγρια οικειοποίηση θρησκευτικού συναισθήματος με ευθύνη και της ηγεσίας της Πειραϊκής Εκκλησίας». 

Οργισμένος, λοιπόν, προχωρεί σε υποτιμητικές κατηγορίες εναντίον μας, καταλήγοντας στην ατεκμηρίωτη υποβάθμιση πολύ σοβαρών πραγματικών περιστατικών, τα οποία εμείς είχαμε καταγγείλει. Αποφαίνεται χαρακτηριστικά ότι «δέν νομίζομε τι ποτελον στοιχεα ποδεικτικά τς ναφορς τους σπερμολογία τι σέ μία νορία το Πειραι κάποια κυρία μαζί μέ τρόφιμα πρός νδεες δινε καί συγκεκριμένα ψηφοδέλτια τό πραγματικό γεγονός τι ποψήφιος δημοτικός σύμβουλος κ. Μαρινάκης δώρισε ες μνήμη το πατρός του Μιλτιάδου στόν . Ναό γ. Νείλου Πειραις λειψανοθήκη γιά τήν τοποθέτηση τν . Λειψάνων το σίου Νείλου».

 

ü    Όμως, το πρώτο περιστατικό συνέβη την Παρασκευή 16 Μαΐου στην εκκλησία του Αγίου Ελευθερίου στα Καμίνια, στο υπόγειο της οποίας μοιράζονταν τρόφιμα σε σακούλες  που περιείχαν ψηφοδέλτια του συνδυασμού Μώραλη. Αμέσως  έκανα την παρακάτω επείγουσα έκκληση προς όλους τους αρμόδιους φορείς:

 

«ΕΠΕΙΓΟΝ

                      

ΘΟΔΩΡΗΣ ΔΡΙΤΣΑΣ

 

ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ  ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

 ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΑ.

      

Σταματήστε αυτό το αίσχος!

 

 Αυτή τη στιγμή (ώρα 12:30 Παρασκευής 16ης Μαΐου) πολίτες των Καμινίων καταγγέλλουν ότι στην εκκλησία του Αγίου Ελευθερίου μοιράζονται τρόφιμα σε σακούλες που περιέχουν και ψηφοδέλτια του συνδυασμού Μώραλη. Η διανομή γίνεται στο υπόγειο της εκκλησίας, παρουσία και με ευθύνη του ιερέα.

 

Απαιτούμε, χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση, να σταματήσει τώρα αυτό το αίσχος. Οι πολίτες του Πειραιά, ακόμη και οι πιο φτωχοί, είναι  υπερήφανοι  και δεν εξαγοράζονται.

 

Η βαρβαρότητα αυτή  δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με το ήθος της πόλης.»


-   Το δεύτερο περιστατικό, το οποίο επίσης υποβαθμίζει - ως μη όφειλε - ο σεβαστός ιεράρχης, το καταγγείλαμε όπως είχαμε υποχρέωση, την ημέρα των εκλογών με το παρακάτω δελτίο τύπου:

 

«Από το πρωί καταγγείλαμε στον αρμόδιο  Εισαγγελέα και στην Αστυνομική Διεύθυνση Πειραιά δεκάδες περιστατικά ανοικτής παραβίασης της εκλογικής νομοθεσίας από οργανωμένα συνεργεία του συνδυασμού Μώραλη. Έξω από σχολικά συγκροτήματα στα οποία λειτουργούν εκλογικά τμήματα, τα συνεργεία αυτά πλησιάζουν πολίτες και τους προτείνουν ψηφοδέλτια του συνδυασμού τους - και μάλιστα πολλές φορές σταυρωμένα.

 

Μετά την εντολή του Εισαγγελέα παρατηρήθηκε μία σχετική ύφεση στη δραστηριότητα αυτή. Ήδη όμως από τις 13.00 το μεσημέρι οι δράσεις αυτές πολλαπλασιάστηκαν.

 

Καλούμε τις αρμόδιες αρχές να περιφρουρήσουν την εκλογική διαδικασία, να φροντίσουν για την εφαρμογή του Νόμου και άμεσα να προβούν σε συλλήψεις με τη διαδικασία του αυτοφώρου. Εάν οι αρμόδιοι Υπουργοί Εσωτερικών, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη επιθυμούν πράγματι ισότιμες εκλογές, δεν έχουν παρά να αναλάβουν δράση ΤΩΡΑ χωρίς καμία καθυστέρηση .

 

Σημειώνουμε επίσης  ότι έχουμε καταγγελίες πολιτών σύμφωνα με τις οποίες σε Ιερό Ναό της πόλης ο ιερέας, μετά το τέλος της λειτουργίας, απευθυνόμενος στους εκκλησιαζόμενους έπλεξε το εγκώμιο του κ. Ευάγγελου Μαρινάκη.  Καλώ, με όλον το σεβασμό, για δεύτερη φορά τον Μητροπολίτη Πειραιά να δώσει καθαρή απάντηση κατά πόσον είναι δική του βούληση η παρέμβαση της Πειραϊκής Εκκλησίας στις Δημοτικές εκλογές για τον Δήμο Πειραιά υπέρ του συγκεκριμένου συνδυασμού.

 

Τέλος, πριν από λίγη ώρα άρχισαν να περιπολούν την πόλη μηχανοκίνητες ομάδες μαυροντυμένων, χωρίς διακριτικά πολιτικής ταυτότητας, και να τρομοκρατούν τους πολίτες .

 

Σαράντα χρόνια παλεύουμε ώστε οι εκλογές στην πόλη μας να διεξάγονται με τρόπο ειρηνικό και δημοκρατικό. Δεν θα επιτρέψουμε την παράδοση της πόλης σε εισβολείς.»

 

**************

 

Σε όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου δεχτήκαμε αναρίθμητες επώνυμες καταγγελίες πολιτών του Πειραιά. Δημοσιοποιήσαμε μόνο τις δύο εξ αυτών, οι οποίες αναφέρονται παραπάνω, γιατί μόνο αυτές τις δύο επιβεβαιώσαμε με αυτοπρόσωπη παρουσία και μαρτυρία μελών του συνδυασμού μας. Όμως, μας έκανε εντύπωση το γεγονός ότι ενώ σε όλη την προεκλογική περίοδο διαβάσαμε πολλά αναλόγου περιεχομένου δημοσιεύματα, δεν είδαμε καμία αντίδραση ή διάψευση, όπως αυτή εναντίον μας.           Ορθότερα, διαβάσαμε μόνο μία διάψευση, πριν ανακοινωθεί επισήμως η συγκεκριμένη υποψηφιότητα και μάλιστα πολύ ήπια.

 

Τα ερωτήματα είναι προφανή και παραμένουν αναπάντητα:

 

·                     Δεν θα μπορούσε ο Σεβασμιότατος στις 16.5.2014 να ανταποκριθεί στην επείγουσα έκκλησή μου, να μου ζητήσει στοιχεία τεκμηρίωσης της καταγγελίας μου για όσα συνέβαιναν στον Άγιο Ελευθέριο και, εφόσον του έδινα τεκμήρια, να παρέμβει για να σταματήσει αυτή την «άγρια οικειοποίηση θρησκευτικού συναισθήματος» από τον συνδυασμό Μώραλη – Μαρινάκη – Κόκκαλη;

·                     Δεν θα μπορούσε ο Σεβασμιότατος στις 18.5.2014 να μου ζητήσει εξηγήσεις για όσα συνέβαιναν στον Ιερό Ναό Αγίου Νείλου Πειραιώς και να παρέμβει αρμοδίως; Επισημαίνω ότι επειδή μας ενδιαφέρει η ουσία τήρησης των δημοκρατικών κανόνων και όχι η σκανδαλοθηρία, εμείς αναφερθήκαμε γενικώς  στη συμπεριφορά ιερέα που έπλεξε το εγκώμιο του κ. Ευάγγελου Μαρινάκη  μετά το τέλος της λειτουργίας «σε Ιερό Ναό της πόλης». Στο «Ανακοινωθέν» ο ίδιος αποκαλύπτει ότι το γεγονός συνέβη στον Ιερό Ναό Αγίου Νείλου Πειραιώς.

 

Πέραν του αυταπόδεικτου της δικής μας διακριτικότητας, το μείζον ερώτημα είναι πώς είναι δυνατόν να υποβαθμίζεται αυτό το πραγματικό γεγονός, το οποίο συνέβη το πρωί της Κυριακής των εκλογών πριν οι εκκλησιαζόμενοι ψηφίσουν; Δεν μπορούσε ο εφημέριος του Ναού μετά τις εκλογές να ευχαριστήσει και να πλέξει το εγκώμιο του «υποψήφιου δημοτικού συμβούλου κ. Μαρινάκη», ο οποίος «δώρισε ες μνήμη το πατρός του Μιλτιάδου στόν . Ναό γ. Νείλου Πειραις λειψανοθήκη γιά τήν τοποθέτηση τν . Λειψάνων το σίου Νείλου»; Εάν πραγματικά πιστεύει ο Σεβασμιότατος ότι το γεγονός αυτό - έστω και ως μεμονωμένο – δεν αποτελεί άγρια οικειοποίηση θρησκευτικού συναισθήματος και ότι αντιθέτως, όπως ισχυρίζεται στο «Ανακοινωθέν», η καταγγελία μας «αποδεικνύει δυστυχώς την έλλειψη δημοκρατικής ευαισθησίας προς τον ύψιστο θεσμό της Εκκλησίας», τότε πραγματικά έχουμε άλλα κριτήρια αξιολόγησης του όντως οφειλόμενου προς την Εκκλησία σεβασμού.

 

·                     Δεν είναι, κατόπιν των ανωτέρω, απορίας άξιο το γεγονός ότι ο ιεράρχης έρχεται να επιτεθεί εναντίον μας 11 (!) ημέρες μετά την πρώτη και 9 (!) ημέρες μετά τη δεύτερη καταγγελία μας, ώστε με χαρακτηριστική άνεση να τις υποβαθμίσει παρελθούσης της επικαιρότητος;

 

************

 

Επιπλέον, εξόχως προσβλητική και ουδόλως συνάδουσα με την αναγκαία ταπεινότητα ενός ιεράρχη είναι η επίθεση εναντίον μας, αναφορικά με την κριτική μας στον απερχόμενο Δήμαρχο κ. Βασίλη Μιχαλολιάκο και τον ισχυρισμό μας ότι πρώτος αυτός άνοιξε τον δρόμο για την παρέμβαση της Εκκλησίας στα πολιτικά πράγματα της πόλης, αξιοποιώντας το θρησκευτικό συναίσθημα των πολιτών για μικροπολιτικές σκοπιμότητες.

 

Ας πούμε ότι ο ισχυρισμός του Μητροπολίτη ότι η αναφορά μας «είναι εξόχως κωμική» είναι μια υποκειμενική κρίση. Αλλά η δήλωσή του ότι είναι «και ενδεικτική της αντιληπτικής τους ικανότητας συνεπεία της οποίας δικαίως δεν κατόρθωσαν να πείσουν τον πειραϊκό λαό» δεν είναι ευθεία πολιτική τοποθέτηση  και παρέμβαση καταδεικνύουσα μάλιστα σαφή προκατάληψη και εχθρότητα;

 

Για τα παράπονα τέλος προς τον απερχόμενο Δήμαρχο θα προτιμήσουμε να μην κάνουμε κανένα σχόλιο…

 

***********

 

Κλείνω την απάντησή μου με την παράθεση ολόκληρης της καταληκτικής παραγράφου του ανακοινωθέντος, γιατί εδώ καταδεικνύεται με τρόπο αποκαλυπτικό η εγκυρότητα των δικών μας ανησυχιών:

 

«άν συνδυασμός τό «Λιμάνι τς γωνίας-Πειραις πόλη μας» θεωρε ς μπλοκή τς . Μητροπόλεως τό γεγονός τι δέχθη στά Γραφεα Της κατόπιν ατήσεώς τους τούς ποψηφίους Δημάρχους κ.κ. Β. Μιχαλολιάκο, . Βουράκη, . Καλογερόγιαννη καί . Μώραλη ποδεικνύει τήν δεοληψία του νά ντιμετωπίζει τήν πραγματικότητα σάν εκονική, πού τήν διαμορφώνει μέ τίς δεολογικές του γκυλώσεις, γνοώντας φελς τι στήν μικρή χερσόνησο το Πειραι πάρχουν 30

 

νορίες μέ 30 Πνευματικά Κέντρα καί 30 νοριακά Φιλόπτωχα Ταμεα καί 17 συσσίτια πόρων, πάρχει δηλαδή τεράστιο πνευματικό καί νθρωπιστικό ργο τς κκλησίας, πού ναπόδραστα τήν ναγορεύει σέ βασικό κοινωνικό ταρο τς Πολιτείας, στω καί ν ατό νοχλε τούς κάθε μορφς στρατευμένους στήν παξίωση το ργου Της καί στήν διωτικοποίηση τς παρουσίας(sic) Της. Δυστυχς μως γι’ ατούς κκλησία χει ζωή στόν τόπο ατό 2.000 χρόνων καί δέν ναμένει εσημα πό τό «Λιμάνι τς γωνίας-Πειραις πόλη μας» διότι τά εσημα τά χει δώσει καί τά δίνει πραγματικότητα καί ζωή φο πόλη το Πειραις φείλει τήν παρξή της στήν κκλησιαστική περιουσία καί εδικώτερα τς . Μονς γ. Σπυρίδωνος Πειραις, πί τς ποίας δωρεάν καί χωρίς κανένα ντίτιμο οκοδομήθηκε. Τό ν λοιπόν τό «Λιμάνι τς γωνίας-Πειραις πόλη μας» δέν θεωρε παρά τά νωτέρω βασικό κοινωνικό ταρο, πως τό Σύνταγμά μας τουλάχιστον ναγνωρίζει τήν ρθόδοξη Καθολική κκλησία τς λλάδος στήν ποία φείλει τήν παρξη καί τήν διοπροσωπεία του λαός μας καί δέν θέλησε νά πικοινωνήσει μαζί Της γιά νά τήν νημερώσει γιά τό πρόγραμμά του καί νά κούσει καί νά συνεκτιμήσει καί τίς πόψεις Της, ποδεικνύει τήν μονοδιάστατη, κοντόθωρη, νιστόρητη, στρατευμένη, ντιδημοκρατική, γκυλωμένη καί μέ παρωπίδες, στρεβλή θεώρηση τς πραγματικότητος καί καταδεικνύει τό ποτυχημένο μαρξιστικό-λενινιστικό κοσμοείδωλό του, πού 70 χρόνια στίς χρες το παρκτο σοσιαλισμο προσέφερε γκουλάγκς, μυστικές στυνομίες, ψυχιατρεα καί τίς περίφημες δίκες τς Μόσχας μέ τίς λλεπάλληλες κτελέσεις τν πρώην συντρόφων [σημ: η υπογράμμιση δική μας]. Λυπούμεθα ελικρινς γιά τήν μετροέπεια καί τήν κρισία το «Λιμανιο τς γωνίας-Πειραις πόλη μας».

 

Όχι Σεβασμιότατε. Δεν θεωρούμε ως «μπλοκή τς . Μητροπόλεως τό γεγονός τι δέχθη στά Γραφεα Της κατόπιν ατήσεώς τους τούς ποψηφίους Δημάρχους κ.κ. Β. Μιχαλολιάκο, . Βουράκη, . Καλογερόγιαννη καί . Μώραλη».

 

Θα επιθυμούσαμε, όμως, πράγματι να μπορούσατε να κατανοήσετε πως το γεγονός ότι εμείς και οι συνδυασμοί της Αριστεράς δεν σας επισκεφθήκαμε προεκλογικά, καταδεικνύει πολύ μεγαλύτερο σεβασμό στην Εκκλησία και στη θρησκευτική πίστη των πολιτών. Καταδεικνύει επίσης στάση ανιδιοτέλειας και αξιοπρέπειας. Προφανώς έχουμε άλλους κώδικες, ευτυχώς όμως αυτό δεν ισχύει για  όλους τους ιεράρχες…

 

Όσο για το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας και της Μητρόπολης Πειραιά φυσικά και το αναγνωρίζουμε και ποτέ δεν επιχειρήσαμε να το υποβαθμίσουμε. Δεν κατανοούμε βέβαια με τον ίδιο τρόπο την αναφορά ότι το Σύνταγμά μας τουλάχιστον αναγνωρίζει την Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία της Ελλάδος ως βασικό κοινωνικό εταίρο της Πολιτείας, θα ήμασταν μάλιστα πρόθυμοι να συμμετάσχουμε σε έναν  επιστημονικό διάλογο για το θέμα αυτό. Παρόλα αυτά, φυσικά και επιθυμούμε σχέσεις συνεργασίας σε ζητήματα κοινωνικής ευαισθησίας. Όταν  όμως, Σεβασμιότατε, μέσα σε εκκλησία το ένα χέρι μοιράζει τρόφιμα και το άλλο ψηφοδέλτια, τότε το ανθρωπιστικό έργο απαξιώνεται και η αξιοπρέπεια των ανθρώπων προσβάλλεται. Εμείς, στο Λιμάνι της Αγωνίας και στις δράσεις αλληλεγγύης που χρόνια τώρα αναπτύσσουμε, αυτά τα προσέχουμε παρά πολύ.

 

Διαβάζοντας τέλος την καταληκτική παράγραφο, όπως αυτούσια την παραθέσαμε παραπάνω για να τη  διαβάσουν και όσοι την έχασαν, την ερμηνεύουμε ως ιδεολογική επίθεση απέναντι σε μια καταγγελία που στηρίζεται σε συμβάντα. Εάν αυτό αποτελεί έμμεση πρόσκληση σε ιδεολογικό διάλογο, δεν έχουμε αντίρρηση. Παρά τους διαφορετικούς κώδικες, θα ανταποκριθούμε. Εάν όμως πρόκειται για μια καταγγελία τρέχουσας σκοπιμότητας, δεν θα δώσουμε συνέχεια.

 


 

Θοδωρής Δρίτσας

 

Βουλευτής  Α’ Πειραιά και Νησιών

 

Υποψήφιος Δήμαρχος Πειραιά

στις εκλογές της 18ης Μαΐου 2014

με τον δημοτικό συνδυασμό

«Το Λιμάνι της Αγωνίας – Πειραιάς, η πόλη μας»


Διαβάστε επίσης:

Η ανακοίνωση του Σεραφείμ που έκανε έξω φρενών τον Θοδωρή Δρίτσα!