Παρουσία πρωθυπουργού «πέφτουν» οι τελικές υπογραφές για τον ΟΛΠ

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Υστερα από χίλια «συριζαϊκά» κύματα και ενδοκυβερνητικές κόντρες η μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση επί εποχής Αλέξη Τσίπρα είναι γεγονός.

Η σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΠ στην Cosco Group, η οποία «πολεμήθηκε» όσο καμία άλλη από τα στελέχη της Κουμουνδούρου, θα επισφραγιστεί την Παρασκευή με όλες τις τιμές στο Μέγαρο Μαξίμου.

Τόσο η παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού στις υπογραφές, όσο και η εκδήλωση που θα ακολουθήσει στο Ζάππειο, είναι ενδεικτικές ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εγκαταλείπει οριστικά τα παλιά αφηγήματα κατά των ξένων επενδύσεων και "ξεπουλήματος" δημόσιας περιουσίας. Ελπίζει παράλληλα να στείλει μήνυμα στις διεθνείς αγορές για την πλήρη μετάλλαξή της, με σκοπό την εισροή κεφαλαίων και επενδυτών για τις επικείμενες αποκρατικοποιήσεις.

Η "σφαγή" των συντρόφων για τον ΟΛΠ

Ποιος φανταζόταν ότι οι ίδιοι που έκλειναν δρόμους και κουνούσαν τα σημαιάκια κατά των "αποικιοκρατικών συμβάσεων παράδοσης του λιμανιού" όταν ήταν αντιπολίτευση, τώρα θα υπέγραφαν το "ξεπούλημα", όπως έλεγαν, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Ενδεικτικό της πλήρης αντίφασης ο υπουργός κ. Δρίτσας, ο οποίος το 2014 σε δηλώσεις επεσήμανε, μεταξύ άλλων ότι

«η επιλογή της κυβέρνησης να φέρει προς συζήτηση στη Βουλή την Τετάρτη το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ είναι ενδεικτική της επιλογής της να προχωρήσει χωρίς την κοινωνία. Ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σημαίνει αποξένωση των κατοίκων από το λιμάνι. Ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σημαίνει απώλεια θέσεων απασχόλησης και χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας σε μια πόλη που μαστίζεται από τη φτώχεια και την ανεργία. Το λιμάνι ανήκει στους πολίτες, το λιμάνι είναι περιουσία του ελληνικού λαού».

Επίσης, δεν έχουν περάσει πολλοί μήνες από τότε που κορυφαία στελέχη και υπουργοί, εξαπέλυαν μύδρους κατά του ΤΑΙΠΕΔ και ανακοίνωναν ακυρώσεις διαγωνισμών, όπως του ΟΛΠ. Ήταν τέλη Ιανουαρίου του 2015, λίγες ημέρες μετά τις εκλογές όταν οι υπουργοί Οικονομικών και Ναυτιλίας, Γιώργος Σταθάκης και Θεοδωρής Δρίτσας διαχώρισαν πλήρως τη θέση τους από το... μνημονιακό σκεπτικό της προηγούμενης κυβέρνησης. Μάλιστα, ο κ. Δρίτσας ανακοίνωσε την ακύρωση του διαγωνισμού και διαμήνυε ότι η νέα κυβέρνηση θα υπηρετήσει την επιθυμία του λάου. Ό,τι δηλαδή πρέπει να διατηρήσουν ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ το δημόσιο χαρακτήρα τους.

Στις 12 Φεβρουαρίου το 2015 εκδηλώνεται η πρώτη σοβαρή ενδοκυβερνητική «κόντρα», με αφορμή το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης των δύο μεγάλων λιμανιών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Τότε, κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών ανέφεραν ότι «είμαστε υπέρ της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ», ενώ την προηγούμενη ημέρα, κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων ο τότε αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, ανέφερε από το βήμα της Βουλής πως «ήδη εξαγγείλαμε τη δέσμευσή μας για το σταμάτημα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ και την κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών της χώρας».

Ενα ακόμα παράδειγμα της σύγχυσης εντός του ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί η δήλωση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ. Γιάννη Δραγασάκη τον Μάρτιο του 2015. Απαντώντας στην ερώτηση του επικεφαλής του «Ποταμιού» Σταύρου Θεοδωράκη στη Βουλή σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και τις αντίθετες απόψεις στο εσωτερικό του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. (-άρνηση του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα σε ενδεχόμενη πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ) είχε τονίσει "στην πρόσφατη επίσκεψή μου στην Κίνα, μιλήσαμε για ένα κοινοπρακτικό σχήμα με τη συμμετοχή του Δημοσίου και όχι ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ»!

Τρεις ημέρες πριν, όμως, ο κ. Δραγασάκης δήλωνε από το Πεκίνο ότι η διαγωνιστική διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς θα ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Προσέθεσε μάλιστα πως η Cosco, η οποία συμμετέχει στον διαγωνισμό και θεωρείται από πολλές πλευρές το φαβορί, «μπορεί να καταθέσει μια πολύ ανταγωνιστική προσφορά».

Πηγή: newmoney.gr