ΠΕΙΡΑΙΑΣ: «Χρυσό» πρότζεκτ για μεταμόρφωση του σταθμού ΗΣΑΠ – Τι περιλαμβάνει το σχέδιο

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Φιλόδοξα σχέδια ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για την αξιοποίηση του ακίνητου στο οποίο βρίσκεται η τεχνική επισκευαστική βάση της γραμμής 1 του μετρό στον Πειραιά προωθεί η ΣΤΑΣΥ.

Πρόκειται για ακίνητο με συνολική έκταση 33 στρεμμάτων που περικλείεται από τις οδούς Κόνωνος, Αλιπέδου και Ακτή Καλλιμασιώτη και στο οποίο στεγάζεται και ο σταθμός Πειραιάς της γραμμής 1 του μετρό.

Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, το έργο θα υλοποιηθεί με σύμπραξη δημόσιου ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και θα προβλέπει εκτός από την αναβάθμιση της επισκευαστικής βάσης του μετρό και την εμπορική αξιοποίηση των εγκαταστάσεων εντός της έκτασης, η οποία ανήκει στη ΣΤΑΣΥ.

Το σχέδιο για αξιοποίηση της έκτασης

Κατά τις ίδιες πηγές, το σχέδιο για την αξιοποίηση της έκτασης των 33 στρεμμάτων έχει εγκριθεί τόσο από το υπουργείο Υποδομών, όσο και από το υπουργείο Ανάπτυξης το οποίο έχει την αρμοδιότητα για την υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ.

Η ιδέα για την αξιοποίηση του ακινήτου στο οποίο βρίσκεται η τεχνική επισκευαστική βάση του μετρό δεν είναι καινούργια. Έχει δρομολογηθεί εδώ και αρκετά έτη και μάλιστα στο παρελθόν έχει εκπονηθεί μελέτη για λογαριασμό της ΣΤΑΣΥ για τις προδιαγραφές του έργου, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 115 εκατομμυρίων ευρώ.

Ωστόσο, τα σχέδια που επεξεργάζεται το τελευταίο διάστημα η ΣΤΑΣΥ και το υπουργείο Υποδομών είναι πολύ πιο φιλόδοξα από τα προηγούμενα, δεδομένου ότι εξετάζονται εκτεταμένες παρεμβάσεις για την κατασκευή εμπορικών χώρων και γραφείων, αλλά και για την αξιοποίηση του τετραώροφου νεοκλασικού μεγάρου των ΗΣΑΠ στην πλατεία Οδησσού.

Νέοι όροφοι για καταστήματα και γραφεία

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπό εξέταση είναι το ενδεχόμενο να ανεγερθούν νέοι όροφοι πάνω από τις εγκαταστάσεις της ΣΤΑΣΥ οι οποίοι θα διατεθούν για εμπορικές χρήσεις, όπως για καταστήματα και γραφεία.

Στο σχέδιο αξιοποίησης είναι πιθανό να ενταχθεί και το παλιό αμαξοστάσιο των ΗΣΑΠ επί των οδών Κόνωνος, Αλιπέδου και Φωκίωνος, το οποίο προοριζόταν μέχρι πριν από λίγους μήνες για τη στέγαση κλειστής αγοράς τροφίμων, της λεγόμενης «Ιπποδάμειας Αγοράς».

Για να προχωρήσει το έργο, το οποίο αναμένεται να εγκριθεί το επόμενο διάστημα από τη διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ, θα πρέπει να επικαιροποιηθούν οι υπάρχουσες μελέτες, ενώ δεν αποκλείεται να διεξαχθεί και αρχιτεκτονικός διαγωνισμός.

Οι προδιαγραφές της σημαντικής επένδυσης θα καθοριστούν από τον ανταγωνιστικό διάλογο ο οποίος διεξάγεται στο πλαίσιο των έργων ΣΔΙΤ.

Πηγές με γνώση των σχεδίων που εξετάζονται εκτιμούν ότι η εμπορική αξιοποίηση του ακινήτου της ΣΤΑΣΥ θα προσελκύσει έντονο ενδιαφέρον από τον ιδιωτικό τομέα.

Συγκοινωνιακός κόμβος

Όταν ολοκληρωθούν τα έργα για την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό με τη λειτουργία του νέου σταθμού του Πειραιά στην πλατεία Οδησσού, η περιοχή θα αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Αττική.

Στις αρχές του 2021 αναμένεται να παραδοθεί με μεγάλη καθυστέρηση και το έργο της επέκτασης του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά, το οποίο έχει ολοκληρωθεί από το περασμένο έτος.

Η παράδοση της νέας γραμμής έχει καθυστερήσει σημαντικά λόγω των έργων της ανάπλασης του Φαληρικού όρμου, στο πλαίσιο των οποίων γίνεται μετατόπιση των γραμμών του ΤΡΑΜ, αλλά και λόγω ενός ετοιμόρροπου κτηρίου, στη συμβολή των οδών Ομηρίδου Σκυλίτση και Δεληγιώργη, το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στις γραμμές.

ΠΗΓΗ: https://www.economistas.gr