ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ: Ξεκινά το «πανηγύρι» με το Master Plan ΟΛΠ – COSCO

– Οι δήθεν αριστεροί Δήμαρχοι σε Κερατσίνι-Δραπετσώνα και Πέραμα που θυμήθηκαν τις κινητοποιήσεις με 5 χρόνια καθυστέρηση 

– Οι θεσμικοί φορείς που κοροϊδεύουν τους εμπόρους του Πειραιά για το «Mall»

– Ο παραλιακός οδικός άξονας του Πειραιά που δεν αντέχει επιπλέον φόρτο 

– Τα στρέμματα του Δήμου Πειραιά που τα έχουν οικειοποιηθεί οι Κινέζοι

– Οι επενδύσεις που ξεκινούν και τα εκατομμύρια κέρδη ΟΛΠ – COSCO 

…του Σαράντου Ευσταθόπουλου, Εκδότη Piraeus Press

Εδώ και λίγες μέρες έχει έρθει και πάλι στο προσκήνιο το θέμα του MASTER PLAN του ΟΛΠ, μετά μάλιστα και τις αντιδράσεις των Δημάρχων Πειραιά, Κερατσινίου – Δραπετσώνας και Περάματος, για το γεγονός ότι δεν είχαν ενημερωθεί εγκαίρως για τις επικείμενες αλλαγές ώστε να προετοιμαστούν καταλλήλως.

Οι δήθεν αριστεροί Δήμαρχοι του ευρύτερου Πειραιά ήδη προαναγγέλουν μάλιστα κινητοποιήσεις, απέναντι στη συμφωνία που υπέγραψε ο σύντροφός τους Θοδωρής Δρίτσας – άκουσον άκουσον – ως Υπουργός Ναυτιλίας, έπειτα ο από 5 έτη εκκωφαντικής σιωπής (επί κυβερνήσεως του δικού τους Β Αλέξη Τσίπρα).

Σήμερα λοιπόν, αφού κατέρρευσε το καθεστώς Τσίπρα, ξαναθυμήθηκαν τα νιάτα τους και τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις για να υπερασπιστούν – στο όνομα του λαού – όσα παρέδωσαν οι σύντροφοί τους του ΣΥΡΙΖΑ στους Κινέζους.

Ξεπερνούμε όμως αυτές τις γραφικότητες για να πάμε στην ουσία του θέματος…

Πρέπει να γίνουν επενδύσεις στον Πειραιά;

Πρέπει! Και άμεσα μάλιστα, προκειμένου να προκύψουν νέες θέσεις εργασίας – άμεσα και έμμεσα.

Πρέπει ο Πειραιάς να γίνει τουριστικός Προορισμός;

Πρέπει, για αυτό είναι σημαντικό να οικοδομηθούν υπερσύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες στο λιμάνι.

Θα ανοίξουν καταστήματα στο Λιμάνι;

Θα ανοίξουν και μάλιστα duty free (αφορολόγητα), παρά τα παραμύθια που κάποιοι διαδίδουν ότι τάχα δε θα λειτουργήσει «Mall» κλπ.

Όρια υπάρχουν ή όλα στο βωμό του χρήματος;

Σαφώς και υπάρχουν όρια! Αυτός άλλωστε είναι ο βασικός ρόλος των κρατικών και θεσμικών φορέων που δραστηριοποιούνται στην πόλη, να θέσουν δηλαδή τα όρια, επ ωφέλεια των κατοίκων και των επισκεπτών του Πειραιά.

Περιβαλλοντικές μελέτες (για κρουαζιερόπλοια), νέοι οδικοί άξονες στο παραλιακό μέτωπο από Πειραιά μέχρι Πέραμα, νέοι οδικοί άξονες σε είσοδο και έξοδο Πειραιά για αποσυμφόρηση του Λιμανιού, έλεγχος όλων των γεφυρών, επίσπευση έλευσης του ΜΕΤΡΟ στον Πειραιά, επιπλέον παροχές από ΟΛΠ – COSCO σε Πειραιά, Κερατσίνι, Δραπετσώνα και Πέραμα, είναι μερικές από τι αν ευθύνες που μπορεί να αναλάβει ο κινεζικός κολοσσός ως αντιστάθμισμα των προνομίων που απολαμβάνει από την αποκλειστική χρήση του Λιμανιού.

Το Λιμάνι του Πειραιά είναι συνυφασμένο διαχρονικά με την ιστορία της πόλης, με την ανάπτυξη και την εργασία και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει.

Σημασία έχει, παράλληλα με την επιπλέον ανάπτυξη που όλοι προσδοκούμε από τις επενδύσεις των Κινέζων – θα δούμε τελικά σε  τι βαθμό αυτές θα περάσουν στην τοπική κοινωνία – να διασφαλιστεί και ένα καλύτερο επίπεδο ποιότητας ζωής.

Και αυτό απαιτούμε από τους τοπικούς άρχοντες του ευρύτερου Πειραιά, που καλούνται να παίξουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σύγχρονης ιστορίας της πόλης, στέκοντας στο ύψος των περιστάσεων και εκπροσωπώντας επάξια τους εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών που ζουν, εργάζονται ή δραστηριοποιούνται γενικότερα στο Μεγάλο Λιμάνι και τις γειτονιές του.

Άλλωστε, τα υπέρογκα κέρδη του ΟΛΠ (20 εκατομμύρια ευρώ το Α εξάμηνο του 2019), αποδεικνύουν με το παραπάνω ότι μπορούν να διασφαλισθούν οι απαραίτητοι πόροι που θα εξασφαλίσουν τις αναγκαίες και ικανές συνθήκες για καλύτερη ποιότητα ζωής των επόμενων γενεών.

Εμείς παρακολουθούμε στενά το θέμα της υλοποίησης του MASTER PLAN, ενώ στο εξής θα έχουμε τακτικότατες αναφορές για όλα τα τεκταινόμενα που αφορούν την ιστορική περίοδο που ανοίγεται μπροστά μας για την πόλη του Πειραιά.