Μπάζωμα 7.500.000 κυβικών μέτρων στην Πειραϊκή – Κάνει τον «Πόντιο Πιλάτο» ο Γιάννης Μώραλης !

Πετάει το μπαλάκι και πάλι ο Δήμαρχος Πειραιά για το μείζον ζήτημα που έχει προκύψει με την τσιμεντοποίηση της Πειραϊκής από τον κΙνεζικό ΟΛΠ.

Όπως έχει γίνει γνωστό τους τελευταίους μήνες, οι Κινέζοι θέλουν να μπαλώσουν τη μισή Πειραϊκή προκειμένου να κατασκευαστούν νέες θέσεις για κρουαζιερόπλοια, τα οποία στην κυριολεξία θα κρύβουν το φως!

Οι αντιδράσεις των κατοίκων της Πειραϊκής – και όχι μόνο – είναι αρκετές, ενώ οργανώνονται και αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

«Μαυρογιαλούρος» ο ΜΩΡΑΛΗΣ: « Όσα δεν προλάβουμε θα τα δρομολογήσουμε στην επόμενη θητεία»!

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ

Πριν από λίγες μέρες, ο Δήμαρχος Πειραιά δέχθηκε αντιπροσωπεία των κατοίκων της Πειραϊκής που διαμαρτύρονται για τη δημιουργία προβλήτα στην Πειραϊκή, σε μια «εθιμοτυπικού» χαρακτήρα επίσκεψη!

Αν κρίνουμε από το δελτίο τύπου που εξέδωσε ο Δήμος Πειραιά, ο κ. Μώραλης είδε τους κατοίκους της Πειραϊκής… απλά για να τους δει!

Και βέβαια, μένοντας πιστός στο ρόλο του «Ποντίου Πιλάτου», παρέπεμψε αρμοδίως τους Πειραιώτες… στους λοιπούς αρμόδιους-αναρμόδιους.

Μάλιστα, από το στενό περιβάλλον του Δημάρχου Πειραιά διαρρέεται ότι «οι αποφάσεις είναι ειλημμένες και δεν πρόκειται να αλλάξουν ο κόσμος να χαλάσει»!

ΤΟ ΜΠΑΖΩΜΑ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ & ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ – ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΩΡΓΟ ΓΑΒΡΙΛΗ

Ανεπανόρθωτη καταστροφή θα υποστεί το φυσικό τοπίο της Πειραϊκής Ακτής αν υλοποιηθούν τα έργα για την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας στον Πειραιά, καθώς σχέδιο προβλέπει να πέσουν 7.500.000  κυβικά μέτρα μπάζα μπροστά στη Σχολή Δοκίμων.


Αυτό τουλάχιστον κατήγγειλαν οι δύο κινήσεις πολιτών της Πειραϊκής στη συνάντηση που είχαν με τον Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη.

Πολυμελής αντιπροσωπεία κατοίκων της Πειραϊκής Χερσονήσου συζήτησε για το Μάστερ Πλαν της ΟΛΠ Α.Ε.,  με έμφαση στη σχεδιαζόμενη κατασκευή δύο περιττών προβλητών για κρουαζιερόπλοια έξω από το λιμάνι, με τεράστιο μπάζωμα της  θάλασσας  μπροστά στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και την Πειραϊκή Ακτή.

Η ανακοίνωση των κατοίκων σημειώνει τα εξής:

Μεταφέραμε την αγανάκτηση των κατοίκων για μια απόφαση που πάρθηκε με τις μεγαλομανείς αντιλήψεις της προηγούμενης δεκαετίας σε βάρος της Πειραϊκής Χερσονήσου, χωρίς να ενημερωθούν ούτε να ερωτηθούν οι θιγόμενοι κάτοικοι, καθώς και την αποφασιστικότητά τους να αγωνιστούν για να ανατρέψουν αυτήν  την απόφαση με όλα τα πρόσφορα μέσα.

Καταγγείλαμε ότι η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 28/6/13 για  τη χρηματοδότηση του έργου με 120 εκ. Ευρώ βασίστηκε σε ανακριβή στοιχεία που της προσκομίστηκαν από Ελληνικής πλευράς για τις υπάρχουσες θέσεις κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς και για την ανάγκη για νέες τέτοιες θέσεις, στην αγνόηση του κρίσιμου στοιχείου της  ραγδαίας μείωσης του αριθμού επιβατών και κατάπλων κρουαζιερόπλοιων κατά 20% το 2012 σε σχέση με το 2011, στην υιοθέτηση εξωπραγματικών εκτιμήσεων για αναμενόμενη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και στην πλήρη αποσιώπηση της περιορισμένης φέρουσας ικανότητας του οδικού δικτύου του Πειραιά, που είναι απαγορευτική για τη μαζική ταυτόχρονη μεταφορά με πούλμαν των  χιλιάδων τουριστών κρουαζιέρας προς την Ακρόπολη και  πίσω.


Επισημάναμε ότι οι εταιρίες κρουαζιέρας που γνωρίζουν αυτό το πρόβλημα μεταφοράς των πελατών τους, φροντίζουν να στέλνουν στον Πειραιά ταυτόχρονα  τόσα  πλοία,  ώστε τα πούλμαν που θα γεμίσουν οι επιβάτες τους να μπορούν να κινηθούν προς Αθήνα και να επιστρέψουν έγκαιρα για τον απόπλου – με αποτέλεσμα οι μισές από τις υπάρχουσες 9-11 θέσεις για κρουαζιερόπλοια να παραμένουν πάντα κενές…

Ζητήσαμε την απένταξη από το ΕΣΠΑ του περιττού αυτού φαραωνικού έργου, που είναι καταστροφικό για τη θάλασσα του Πειραιά και την Πειραϊκή Ακτή  και τη διάθεση του κονδυλίου των 120 εκ. Ευρώ για άλλα έργα, αναπτυξιακά για την πόλη και το λιμάνι, όπως η επέκταση της παραλιακής λεωφορου ταχείας κυκλοφορίας από το Νέο Φάληρο μέχρι το λιμάνι με υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, η κατασκευή της λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας στο Σχιστό κ.ά. Επιβεβαιώσαμε ότι η μεταφορά κονδυλίων ΕΣΠΑ από ένα έργο υποδομών που δεν θα εκτελεστεί, σε άλλο έργο υποδομών είναι δυνατή.

Για την παραπέρα ανάδειξη και τουριστική αξιοποίηση της Πειραϊκής Ακτής, ζητήσαμε την άμεση απομάκρυνση των μπάζων που είχε ρίξει ο Σκυλίτσης  από τον Ιππόκαμπο μέχρι το Νοσοκομείο Μεταξά και τη δημιουργία τουριστικού περιπάτου δίπλα στη θάλασσα κατά μήκος του Κονώνειου Τείχους, που είναι το μακρύτερο σωζόμενο αρχαίο τείχος στην Ελλάδα.

Τέλος, επισημάναμε την αφόρητη ατμοσφαιρική ρύπανση μέσα και γύρω από το λιμάνι και ζητήσαμε τη συστηματική άσκηση ελέγχων σε όλα τα πλοία –  κρουαζιερόπλοια, ακτοπλοϊκά, ιπτάμενα δελφίνια, φορτηγά κλπ. – για τους ρύπους που εκπέμπουν, την  ποιότητα καυσίμων που χρησιμοποιούν και το επίπεδο συντήρησης των μηχανών τους.

Ο Γιώργος Γαβρίλης μας διαβεβαίωσε ότι η Περιφέρεια έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για τη μέτρηση και τον περιορισμό  της ρύπανσης από τα πλοία και προωθεί, με δική της χρηματοδότηση αρκετών εκατομμυρίων Ευρώ και με την έγκριση της Εφορείας Αρχαιοτήτων,  την μετά από μισό αιώνα απομάκρυνση των 120.000 κυβικών μέτρων μπάζων για την  αποκατάσταση του τοπίου της Πειραϊκής Ακτής – μια εξέλιξη που χαιρετίζουμε.

Ελπίζουμε – και αγωνιζόμαστε γι’αυτό  – να μη χρειαστεί οι μελλοντικές γενιές να ψάχνουν  πόρους και τρόπους για να αποκαταστήσουν το φυσικό τοπίο της Πειραϊκής Ακτής  μπροστά στη Σχολή Δοκίμων, όπου το φαραωνικό σχέδιο προβλέπει να πέσουν 7.500.000 (!)  κυβικά μέτρα μπάζα…»