ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΜΑΞΙ: Με κατανάλωση 1 ευρώ τα 100km!!!

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Μετά από τρεις μέρες συνεχούς κίνησης στο κέντρο της Αθήνας διανύσαμε 240km με το νέο BMW i3.

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ο σχετικός δείκτης κατανάλωσης σταμάτησε στις 13kwh/100km. Κοιτάω το νυχτερινό τιμολόγιο της ΔΕΗ : Κόστος κιλοβατώρας (kwh) 7 λεπτά (*). Δηλαδή με 1 ευρώ κόστος, διένυσα 100km. Ξανακάνω τους υπολογισμούς σιγουρεύομαι πως δεν πρόκειται για λάθος. Πρόκειται για το πιο αποδοτικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής όλων των εποχών. Μια αναγωγή των 13kwh σε χημική ενέργεια καυσίμου μας δίνει περί των 0.6lt βενζίνης.

Δεν μιλάμε για πειραματικό πρωτότυπο αλλά για ένα αυτοκίνητο που μπορείς ν’ αγοράσεις σήμερα καταβάλλοντας 37 χιλιάδες ευρώ. Συμφωνώ πολλά χρήματα για αυτοκίνητο πόλης αλλά ας κάνουμε μερικούς ακόμη υπολογισμούς. Με 1 ευρώ /100km θέλουμε 1000 ευρώ σε καύσιμο για να συμπληρωθεί το όριο των 100.000km που έχουν εγγύηση από τη BMW οι μπαταρίες.

Δεν έχει τέλη κυκλοφορίας και το κόστος συντήρησης είναι ελάχιστο. Ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα παρόμοιας απόδοσης και βάρους (1245kg) έχει κατ’ ελάχιστο κατανάλωση 10 ευρώ/100km. Άρα στις 100.000km παρουσιάζει δαπάνη 9000 ευρώ μεγαλύτερη μόνο από καύσιμα. Αν συνυπολογίσεις service, τέλη κυκλοφορίας η διαφορά από το κόστος χρήσης ανεβαίνει στα 12000 ευρώ.

Το νέο ΒΜW i3 (94 Ah) έχει ιπποδύναμη 170PS και χωρητικότητα 33 kWh χάρη στην υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου. Οι διαστάσεις της μπαταρίας δεν άλλαξαν από την προηγούμενη έκδοση, υπάρχει όμως πάνω από 50% αύξηση αυτονομίας. Στη χαμηλή κατανάλωση παίζουν ρόλο και τα ειδικά πολύ στενά ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Θέλει προσοχή όμως, όντας πισωκίνητο. Στην πράξη διανύσαμε εύκολα 240km μέσα στην πόλη χωρίς χρήση κλιματισμού. Η χρήση του BMW i3 δεν ενέχει κανένα συμβιβασμό, ακόμη και η ανάκτηση ενέργειας στο ρολάρισμα δεν ενοχλεί πλέον.

Το BMW i3 είναι εντυπωσιακά απλό στη λειτουργία του καθότι δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων, δεν έχει καθόλου ταχύτητες. Πατάς το γκάζι και επιταχύνει σταθερά έως τα 150km/h που είναι η τελική του (σ.σ ηλεκτρονικά περιορισμένη για λόγους απόδοσης). Το i3 εντυπωσιάζει με τις επιταχύνσεις του χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα: Θέλει μόλις 3.8sec για τα 0-60km/h, και 7.3sec για τα 0-100km/h. Επιπλέον εν κινήσει χρειάζεται μόλις 5.1sec για να επιταχύνει από τα 80-120km/h αυτές είναι επιδόσεις κορυφαίου GTI.

Για να το φορτίσεις αρκεί μια οικιακή πρίζα, το βάζεις αποβραδίς και το πρωί έχεις πάνω από 200km αυτονομίας. Το BMW i3 (94 Ah) επαναφορτίζεται σε λιγότερο από δέκα ώρες με ισχύ φόρτισης 2.8 kW. Όταν το BMW i3 (94 Ah) συνδέεται σε σταθμό ταχείας φόρτισης DC (συνεχούς ρεύματος), η μπαταρία φορτίζεται τουλάχιστον στο 80% της χωρητικότητάς της σε λιγότερο από 40 λεπτά.

Αυτό αντιστοιχεί σε χρόνο φόρτισης 24 λεπτών / 100 km αυτονομίας. Εδώ υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης. Αν η δουλειά μου ήταν στον τομέα άντλησης, διύλισης, εμπορίας προϊόντων πετρελαίου θα ανησυχούσα σοβαρά. Η πρόοδος που έχει συντελεστεί στις μπαταρίες ιόντων λιθίου του νέου BMW i3 που δοκιμάζουμε αυτές τις μέρες στην Αθήνα και η αποδοτικότητα του ηλεκτροκινητήρα (100%) το καθιστούν εκτός συναγωνισμού. Κάντε μια δοκιμή για να διαπιστώσετε όσα καταγράψαμε…

(*) Αν επιμερίσει κανείς και τις υπόλοιπες χρεώσεις στο λογαριασμό της ΔΕΗ το κόστος κιλοβατώρας ανεβαίνει στα 25 λεπτά. Όμως τα πάγια θα πληρωθούν ούτως ή άλλως!